Kilometers draaien

We hebben afgesproken om iets na half acht te ontbijten zodat we op tijd weg kunnen rijden. Dat lukt en we genieten van een goed verzorgd ontbijt. Daarna proppen we de spullen er weer bij in de auto en kunnen we op pad. Wat is het mooi in deze omgeving, alhoewel ik denk dat met name rustzoekers hier genieten. Het is prachtig heuvelachtig en daar slingeren we doorheen. De kleuren zijn mooi en af en zien we al wat bloeiende struiken, vaak witte en soms roze bloemetje. Maar aan het genieten van deze schoonheid komt al gauw een einde want we duiken de péage op. We hebben afgesproken dat we vandaag proberen zover mogelijk te komen dus dat wordt kilometers draaien. Wij rijden voorop en team TOTO achter ons want zij hebben een niet goed werkend bakkie en kunnen dus wat minder makkelijk communiceren. Daarachter rijden de (Af)Rotarians en hun bakkie doet het weer goed, zo hebben we dus een mooie oplossing gevonden. Natuurlijk hebben we al bijnamen bedacht en voor team TOTO is dat onze aanhangwagen omdat zij achter ons rijden en voor team de (Af)Rotarians is dat de Rode Duivels gezien de kleur van hun auto. We stoppen een paar keer onderweg voor een plas en wat drinken en rijden dan weer verder. De natuur wisselt en de lucht vertoont steeds meer blauwe stukken. We houden nauwgezet de temperatuurmeter in de gaten die de buitentemperatuur aangeeft. En we juichen als er weer een graadje bijkomt, wordt het dan toch kamperen vannacht? Dat blijkt toch wat te optimistisch gesteld het begint onderweg keihard te waaien en het voelt koud aan buiten. Tijdens onze laatste stop besluiten we dat het een hotel wordt en dat we net over de grens in Spanje gaan overnachten. Het wordt Gerona waar we in een prima hotel een goede kamer voor een goede prijs vinden. Ik ben moe en heb geen zin meer om nog ergens te eten. Ook Threes geeft het op en wij genieten op onze kamer van Emmentaler kaas en een Radler, dat smaakt lekker! Ondertussen schrijf ik verslag en kan ik het ook nog plaatsen, WIFI op alle kamers, TOP. Zo meteen lekker slapen want we gaan morgen weer vroeg op.