Wie zijn wij

Hoi geïnteresseerde reiziger.

Welkom op de website van de Rotary Challenge en bij de club van avontuurlijke mensen die een uitdaging niet uit de weg gaan en ook willen rijden voor het goede doel in Gambia.

Door van Nederland naar Gambia te reizen, je auto daar af te staan voor de veiling en de opbrengst af te staan voor Scholenplan Gambia, de GamPads en kleine doelen in Gambia, kunnen er veel meisjes studeren en kleine goeden doelen worden geholpen.  Kijk bij de projecten die wij ondersteunen.

Wij, (Wim-Arie en Tineke) rijden al een aantal jaren naar Gambia en krijgen er maar geen genoeg van, je kunt stellen dat we ervaringsdeskundigen zijn en gek op Afrika.

Wij zitten allebei in het bestuur van stichting Scholenplan Gambia, een stichting die meisjes die goed kunnen leren maar het niet kunnen betalen laten studeren. Daar is geld voor nodig, heel veel geld! Daarom zijn wij de Rotary Challenge gaan organiseren (alhoewel we moeten bekennen dat Wim-Arie lid is van de Lyons) want op deze manier halen we geld op voor het goede doel.

Wij zijn twee hardwerkende vrijwilligers die iedere dinsdagavond bij elkaar komen om deze Challenge voor te bereiden.

Als het aan ons ligt rijden we ieder jaar of zelfs twee keer per jaar, zo enthousiast zijn we over deze geweldige uitdaging. Maar dat doen we niet want ook wij betalen onze eigen kosten, je bent vrijwilliger of je bent het niet!

Wij zijn dus de initiatiefnemers van deze Challenge en nemen jullie graag op sleeptouw.

Samen met jullie, Rotary leden, kennissen, onbekenden, enthousiastelingen, nieuwe vrienden, want je maakt veel mee en deelt een onvergetelijke ervaring met elkaar.

Die ervaring ga je nooit meer vergeten alle hoogte- en dieptepunten zullen je altijd bijblijven.

Deze Challenge is géén wedstrijd, we gaan het met elkaar doen. Dat wil zeggen dat we géén ondersteuningswagen hebben die ons komen helpen bij pech. Je bent op jezelf en het groepje waar je in rijdt aangewezen. Er komen géén helikopters om ons te redden als er wat misgaat. We gaan deze uitdaging samen aan en de bedoeling is dat we samen aankomen in Gambia! Dat maakt deze reis ook zo bijzonder, samen een oplossing zoeken als het niet loopt zoals gedacht en hou er maar rekening mee want in Afrika loopt het bijna altijd anders dan gedacht! Kom je moe aan en heb je zin in een douche op je reeds geboekte hotelkamer, blijkt je kamer te zijn vergeven aan andere mensen en er zijn geen kamers over!

Zoek het maar uit!!!!

Heb je in je hoofd dat je zo een grens over bent, dan staat je nog wat te wachten want het kan zomaar 6 tot 8 uur duren voordat je de grens over mag en niemand die kan uitleggen waarom het zo lang duurt, ook wij niet. Omdenken en loslaten is een hele goede tijdens deze reis, want dat je tegen jezelf aanloopt laat dat duidelijk zijn. Maar je komt wel thuis met de meest geweldige ervaringen en verhalen en dat pakt niemand je meer af.

Natuurlijk hebben we onze zaken goed geregeld, uitgezocht en voorbereid daar zijn wij wekelijks mee bezig. Toch kunnen we het niet tot in de puntjes regelen want het blijft Afrika.

Maar stel ons daarvoor niet aansprakelijk want wij zijn vrijwilligers die gaan voor het goede doel en wij zijn géén reisorganisatie, dan zou deze reis helemaal niet te betalen zijn.

Even voor de duidelijkheid, wij verdienen hier helemaal niets aan en kunnen dus ook geen aansprakelijkheidsverzekering nemen. Je bent dus verantwoordelijk voor jezelf en/of je team.

• Moet je het zelf uitzoeken als er iets misgaat? We zullen ons uiterste best doen om te ondersteunen daar waar we kunnen.
  • Betalen wij je terugvlucht als jij ziek wordt en terug moet naar Nederland? Nee.
  • Betalen wij iets als jij een aanrijding krijgt of veroorzaakt? Nee, want dat is voor onze organisatie onmogelijk. Je kunt onze organisatie niet aanspreken op verantwoordelijkheden mocht er iets niet naar wens verlopen.

Nogmaals wij zijn geen CORENDON, OAD of TUI, wij gaan de uitdaging aan en jij mag mee op ons avontuur, waarbij we samen Gambia willen bereiken.

• Hebben wij een speciale reisverzekering voor iedereen afgesloten? Nee, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
  • Is er begeleiding geregeld in Mauritanië en Senegal? Ja dat hebben we.

Maar onlosmakelijk verbonden aan avontuur is verantwoordelijkheid. Zelf verantwoordelijkheid nemen. Niemand kan verantwoordelijk gesteld worden. Dus, kies je om mee te doen dan kies je om erbij te horen. Dan gaan we dit samen doen. Samen naar Gambia rijden, samen geld inzamelen voor Scholenplan Gambia. Maar ook samen hele bijzondere momenten meemaken. Momenten die niet te koop zijn met geld, maar die soms wel wat lef vragen of een beetje uithoudingsvermogen.

Als je het niet aankunt:

• Om bij een grenspost (wellicht 7 uur) geduld te moeten hebben;
  • Om niet tegen het bevoegde gezag in te kunnen gaan bij grens en politieposten;
  • Om te rijden in een groepje in plaats van alleen;
  • Om de leiding te hebben in plaats van te doen wat je gezegd wordt.
  • Denk dan nog eens serieus na of dit wel jouw uitdaging is, wij kunnen je namelijk niet helpen aan meer geduld en aanpassingsvermogen.

Als je meegaat op ons avontuur dan moet je wel de algemene voorwaarden (kleine lettertjes) ondertekenen, want daarna ben je pas echt een toekomstige deelnemer aan deze fantastische tocht.

Een ding is zeker, als we na de finish aan de Atlantische Oceaan onze avonturen doornemen, relativerend, mopperend en lachend zullen we vast de vraag stellen.

Wanneer mogen we weer?

Geïnteresseerd?
Neem contact met ons op via het contactformulier. We zullen zo snel mogelijk proberen te reageren.