TEAM 11: THE BABYDRIVERS

Wie zijn wij?

Wij zijn Chantal (links) en Marijke (rechts) Rachman en gaan in 2024 deelnemen aan de Rotary Challenge van Rescue Baby Gambia onder de teamnaam ‘The Baby Drivers’.

Marijke werkt al 14 jaar als kraamverzorgende en heeft als wens om bij te mogen dragen aan zo’n bijzondere doel als Rescue Baby Gambia. Daarom gaan wij, moeder en dochter, ons samen inzetten om ons steentje bij te dragen.

En wat gaan we doen?

Wij halen geld op voor de aanschaf van een auto die wij tijdens de Rotary Challenge in 2024 in 24 dagen door 8 landen naar Gambia gaan rijden. In Banjul, de hoofdstad van Gambia, wordt deze auto verkocht per opbod en de opbrengst wordt gedoneerd aan de stichting Rescue Baby Gambia.

Voor wie doen we dit?

Rescue Baby Gambia is een organisatie die met kraamverzorgende afreist naar Gambia om hulp te bieden tijdens de bevalling van vrouwen en de nazorg voor hun baby’s. De stichting werkt al 10 jaar samen met het ziekenhuis in Essau, Gambia. Maandelijks sturen ze de benodigde hulpgoederen op voor de organisatie. Hun doel is om de babysterfte in Gambia te verminderen. Sinds de komst van de stichting is dit al 60% verminderd in hun regio.