vrijdag 21 oktober, 1e dag.

Ik ben al vroeg wakker, de wekker staat op zes uur, maar dat haal ik niet want iets over half zes sta ik naast mijn bed. Ik ben onrustig en zenuwachtig want na twee corona kinken in de kabel gaat het dan vandaag toch gebeuren. We gaan echt weg! Eieren bakken, broodjes smeren, douchen, en de laatste dingen in pakken. Alles de auto in en ik ben klaar om Wim-Arie op te halen. Nog meer zooi in de autot en daar gaan we op naar Florensis. Er staat al één team en wij dachten dat we vroeg waren! We zetten de vlag uit en bemoeien ons even met de opstelling van de auto’s. een voor een druppelen da auto’s binnen, maar ook de mensen die uitzwaaien. Ik moet er van huilen zoveel lieve mensen die dag komen zeggen en ons een goede reis toewensen. Maar ook zoveel lieve berichtjes mop social media, erg lief allemaal. We krijgen cadeautjes mee die we in de auto uit mogen pakken.

Tijdens het officiële gedeelte begint de burgemeester van Zwijndrecht Hein van der Loo met een woordje, hij wens ons een goede reis en benadrukt de Rotary gedachte Service Above Self, wat ook klopt met deze rit, maar we gaan er ook van genieten en dat mag ook. Genieten van een mooie tocht voor het goede doel. De burgemeester krijgt van Henk nog een mooi Rotary Challenge schort aangeboden, dat gaat er leuk uitzien achter het fornuis!

Dennis komt aan het woord, onze voorzitter van de Rotary Club, met ketting want onze voorzitter mag buiten de Gemeente grenzen optreden wat de Burgemeester dan weer zonder ketting moet doen. Burgemeester mag de Gemeente niet zijn ketting dragen, nooit geweten. Denis vertelt voor welke doelen we rijden en is er trots op het feit  dat de Challenge, georganiseerd wordt. Hij spelt mij een Rotar beschermengeltje op en aan alle andere mensen die meedoen met de Rotary Challenge wordt ook zo’n engeltje uitgedeeld.

Ook Arthur en Jonito doen samen een woordje en bedanken ons voor de samenwerking. Arthur vraagt hebben we er zijn in en natuurlijk roepen we allemaal ja.

Achter tante Lucie aan rijden we de snelweg op en de tocht is begonnen, op naar Gambia!

Het duurt niet lang voor we het bord België voorbij rijden en vanuit een regenachtig Nederland rijden we zonnig België in. Alles gaat voorspoedig en we zijn binnen de kortste keren in Kortrijk waar we kunnen tanken. Je weet maar nooit, dus nemen het zekere voor het onzekere. De tank gaat vol en we vullen twee jerrycans van 20 liter, Frankrijk kom maar op! We zien dat het wisselt per pompstation, regelmatig géén gazoline te koop (diesel) dus als we uiteindelijk een pomp tegenkomen waar we diesel kunnen tanken, mogen we alleen maar voor 50 euro tanken. Maar het geeft niets, er zit weer wat in de tank en we halen onze bestemming van vandaag. Wat worden we weer warm verwelkomt door IJsbrand en Karin. (IJsbrand heeft in 2019 meegereden) een geweldige plek met de meeste bijzondere kamers. Slapen we vannacht in de Sneeuwwitje kamer of in de blauwe? Of in chambre de L’Amour?

Maar er zijn allerlei mensen uit Nederland gekomen om te helpen met koken en de koek en zopie. Zelfs Jos is er die ik nog ken vanuit de Hartekamp in Heemstede. Het is gezellig in de stal

We nemen een borrel en daarna nemen we er nog één, we gaan zo lekker eten, tot morgen!