TEAM 11, NOORD – WEST

GEA
JAAP
RINA

Laten we ons eerst even voorstellen.

Ik ben Gea Hamer, woon in Zwijndrecht en doe voor de tweede keer mee. De vorige keer was een prachtige uitdaging die ik nog wel eens wil meemaken. Daarnaast heb ik een aantal jaren gewerkt voor het goede doel in Best Chique, een winkel in tweedehands kleding en accessoires, gerund door Tineke Ruyter.

Ik ben Jaap Buitink en woon in Haren (Gn). Ik doe voor het eerst mee. Mijn vrouw zit in de Stichting Scholenplan Gambia waardoor ik van deze Challenge hoorde.

Tineke Ruyter heeft ons speciaal voor deze reis aan elkaar gekoppeld. Tot  nu toe vinden we dat niet erg.

Helaas moet ik mijn stokje overdragen aan mijn vrouw Rina Zwart daar ik aan mijn knie geopereerd moet worden. Dit gebeurd 1 maand voor ons vertrek dus is niet raadzaam om dan zo’n eind te gaan rijden. Maar als er een wonder gebeurt zit ik zo maar weer achter het stuur.

We doen niet alleen mee omdat zo’n Challenge een echte uitdaging is, maar vooral omdat we een warm plekje voor Stichting Scholenplan Gambia hebben. Door het naar school laten gaan van kinderen, het betalen van vervolgstudies van meisjes die goed kunnen leren, wil deze stichting het leven van deze meisjes en hun families te verbeteren.